Jak wybić się na Instagramie? 12 praktycznych wskazówek
Instagram nieustannie się zmienia. Oznacza to, że Ty również musisz się nieustannie zmieniać. Mając to na uwadze, oto jak sprawić, by Twój Instagram się wyróżniał.
Najnowsze funkcje Instagrama oferują wiele możliwości dla kreatywności i indywidualności, a także sprawiły, że Instagram znów zaczął konkurować z gigantami mediów społecznościowych, takimi jak Snapchat.
Po latach używania Instagrama wyłącznie do przesyłania pojedynczego zdjęcia naraz, wielu użytkownikom trudno jest się do tego przystosować. Jak zrobić pokaz slajdów? Dlaczego warto zrobić bumerang? Czym są historie z Instagrama?
Przy tak wielu nowych funkcjach dostępnych na Instagramie jest więcej sposobów niż kiedykolwiek, aby stworzyć wyjątkowe konto. Te kreatywne opcje pomogą Ci dowiedzieć się, jak sprawić, by Twój Instagram się wyróżniał.
Zobacz też: jak ustawić zdjęcie profilowe na messengerze
1. Używaj pokazów slajdów do zdjęć „przed i po”.
Nie jesteś ograniczony do jednego zdjęcia na post – Instagram oferuje wiele różnych sposobów publikowania zdjęć na Instagramie. Korzystając z funkcji pokazu slajdów na Instagramie, możesz dodać do 10 zdjęć, filmów lub bumerangów do postu w tym samym czasie.
Pokazy slajdów to jeden z najbardziej kreatywnych sposobów publikowania postów na Instagramie, zwłaszcza gdy zamieszczasz imponujące zdjęcia przed i po, aby uzyskać pełną wartość szokującą. Ta strategia jest skuteczna w przypadku nowych fryzur, napraw, transformacji związanych z utratą wagi, zachodów słońca, metamorfoz i przemeblowań.
Aby uzyskać naprawdę dramatyczny efekt „przed i po”, zrób oba zdjęcia pod tym samym kątem i użyj tych samych narzędzi do edycji na obu zdjęciach.
2. Opowiedz historię, używając wielu kont
Instagram Stories umożliwia teraz oznaczanie innych użytkowników linkiem, który prowadzi bezpośrednio do ich kont. Wielu użytkowników Instagrama korzysta z tej funkcji, aby dać wyrazy uznania swoim ulubionym kontom.
Jednak niektórzy użytkownicy sprawiają, że warto kliknąć w ten link. Powyższy film pokazuje duet, który wykorzystał swoją publiczność do zwiększenia liczby followersów.
W ciągu pięciu dni udostępnili krótki film składający się z 10 części, w których na przemian opowiadali sobie nawzajem swoje historie. Każda część kończyła się dramatycznym cliffhangerem, zmuszając widzów do przejścia na konto drugiej osoby, jeśli chcieli zobaczyć zakończenie.
Nawet jeśli nie masz motywacji do stworzenia pełnego filmu krótkometrażowego, spróbuj efektywnie wykorzystać swoje Instagram Story, łącząc je ze znajomym. W ten sposób zwiększysz liczbę swoich obserwatorów, a jednocześnie przedstawisz dwie różne perspektywy tego samego wydarzenia – to świetna metoda opowiadania historii.
Zobacz też: Tik Tok bez zakładania konta
3. Wykorzystaj wizualne powiązania, aby Twój kanał był atrakcyjny
Kiedy patrzysz na profile na Instagramie, niektóre z nich wyglądają niemożliwie idealnie. W jakiś sposób każde pojedyncze zdjęcie wydaje się idealnie do siebie pasować.
Jeśli chcesz, aby cały Twój profil na Instagramie pasował do określonej estetyki lub tematu, możesz spróbować czegoś, co nazywa się „wizualnym łańcuchem”. To podejście wymaga od Ciebie zaplanowania zdjęć bardziej niż zwykle, ale ogólny efekt jest wart dodatkowego wysiłku.
Za każdym razem, gdy publikujesz nowe zdjęcie, zastanów się, jak będzie ono wyglądać obok poprzedniego posta i trzech poprzednich. Łańcuchy wizualne pozwalają Ci na kreatywne podejście do ogólnego wyglądu Twojego profilu. Aby uzyskać naprawdę imponujące efekty, spróbuj ułożyć zdjęcia według kolorów, treści lub orientacji zdjęcia (jak w powyższym przykładzie @rvstapleton).
4. Użyj bumerangu, aby zwiększyć zainteresowanie
Bumerangi mogą wydawać się śmieszne na pierwszy rzut oka, ale dobrze zrobiona pętla może przyciągnąć widzów do Twojego postu. Idealne bumerangi to akcje z wyraźnym początkiem i końcem, które wyglądają fajnie po przewinięciu. Klasyczne bumerangi to np. skok do wody, fajny sportowy ruch, ruch uliczny, taniec lub selfie z przerysowanym wyrazem twarzy.
Dostęp do funkcji bumerangów można uzyskać, pobierając aplikację Boomerang dla systemu Android lub iOS. Możesz też utworzyć bumerang bez pobierania aplikacji, naciskając ikonę aparatu w lewym górnym rogu ekranu (zwykle używaną do dodawania do Story).
Wybierz opcję Boomerang u dołu ekranu, stwórz film, a następnie zapisz go w rolce aparatu, zamiast wysyłać do swojego Story. Następnie możesz przesłać je do swojego kanału tak samo, jak każde inne zdjęcie lub film.
5. Pokaż kulisy dzięki pokazowi slajdów
Użytkownik Instagrama @slinkachu_official tworzy niesamowite miniaturowe dzieła sztuki. Jednak tak naprawdę nie zrozumiesz wielkości i przeznaczenia dzieł sztuki, dopóki nie zobaczysz ich z daleka.
Funkcja pokazu slajdów pozwala widzom zobaczyć fragmenty „zza kulis” gotowego zdjęcia. W ten sposób można wzbogacić opowieść o tym, jak coś zostało zrobione, co doprowadziło do powstania zdjęcia lub o innych szczegółach, które mogą zainteresować odbiorców. Możesz nawet użyć filmów wideo w pokazie slajdów, aby dodać głos lektora objaśniający Twoją sztukę lub doświadczenie.
6. Myśl szerzej dzięki Giant Square
Spróbuj użyć aplikacji takiej jak Giant Square (na iOS i Androida), która dzieli pojedyncze zdjęcie na siatkę trzech, sześciu lub dziewięciu kwadratów. Dzięki temu ta metoda jest jednym z najbardziej intrygujących sposobów na wyróżnienie swojego Instagrama.
Pamiętaj jednak, że każde zdjęcie musi zostać osobno opublikowane na Instagramie. Oznacza to, że ta opcja najlepiej sprawdza się w przypadku zdjęć krajobrazowych, gdzie każde pojedyncze zdjęcie będzie nadal ładnie wyglądać samo w sobie.
Selfies z kolei spowoduje, że jedno zdjęcie Twojego nosa zostanie opublikowane w niewytłumaczalny sposób (zwłaszcza teraz, gdy kanały Instagrama są oparte na algorytmie, a nie chronologiczne). Jeśli jednak strategia ta zostanie zastosowana prawidłowo, może zaowocować pięknym i wyjątkowym profilem na Instagramie.
Zobacz też: Symbole przynoszące szczęście
7. Dodaj naklejki i rysunki, aby Twoja historia się wyróżniała
Instagram wprowadził funkcję naklejek i rysunków w grudniu 2016 roku. Funkcja ta początkowo wydawała się gimmicky, ale w rzeczywistości może dodać wiele zabawy do swoich Stories bez wyglądania głupio.
Na przykład spróbuj dodać naklejkę z bańkami myślowymi i własnym tekstem. Użyj kilku Stories pod rząd, aby stworzyć komiks z prawdziwego zdarzenia. Możesz też skorzystać z opcji naklejek selfie (po zrobieniu zdjęcia lub nagraniu wideo wybierz opcję Naklejki, a następnie obraz swojego zdjęcia profilowego na Instagramie). Pozwoli Ci to wstawić naklejkę przedstawiającą Twoją twarz, która świetnie nadaje się do dodania komentarza wizualnego do zdjęcia przedstawiającego coś innego.
Możesz nawet używać naklejek do tworzenia własnych filtrów. W ten sposób możesz pokazać swoją lokalizację lub pogodę, dać ludziom fałszywe akcesoria lub uczcić święta. W grę wchodzi każdy emoji, jaki przyjdzie Ci do głowy. Dzięki tej funkcji Twoja wyobraźnia może naprawdę poszaleć.
Nie zapomnij również dodać rysunków do swojej historii. Dziwne rysunki i odręczny tekst mogą dodać komediowy akcent do zdjęcia lub zwrócić na coś uwagę. Jeśli nie wiesz, jak rysować na zdjęciach na Instagramie, po prostu naciśnij ikonę z kwadratem u góry ekranu podczas edycji zdjęcia do swojego Instagram Story.
8. Motywy na Instagramie
Jeśli chcesz mieć solidną bazę followersów, rozważ nadanie swojemu profilowi na Instagramie spójnego motywu. Ponieważ Instagram obsługuje wiele kont, łatwo jest oddzielić posty prywatne od zawodowych lub publicznych.
Tematyczne profile na Instagramie mają znacznie większe szanse na przyciągnięcie zwolenników, ponieważ wiedzą oni, jakiego rodzaju postów mogą się spodziewać. Dobrze skonstruowany profil pozwala stworzyć spójny kanał na Instagramie i mieć piękny profil przy mniejszym wysiłku.
9. Przedstawiaj szczegółowe tutoriale dotyczące każdego typu postu
Do czasu wprowadzenia pokazu slajdów, Instagram nie mógł być używany do tworzenia treści o dużej zawartości. Ale teraz, gdy do jednego postu można dodać wiele obrazów, złożone posty mogą stać się nową normą.
Na przykład spróbuj stworzyć szczegółowy poradnik, wykorzystując kombinację zdjęć, kolaży (skorzystaj z aplikacji Układy na Instagramie, aby uzyskać łatwy dostęp), wideo i tekstu. Proste kroki można przedstawić za pomocą pojedynczego zdjęcia, natomiast bardziej skomplikowane czynności mogą zawierać instrukcje wideo. Podobnie, użyj obrazów tekstowych dla konkretnych instrukcji lub kolażu, aby pokazać porównanie produktu końcowego.
Tutoriale są świetną opcją dla profili na Instagramie poświęconych gotowaniu, remontom domu, makijażowi lub modzie.
10. Wykorzystaj układ do tworzenia kolaży
Jeśli chcesz dodać wiele zdjęć w jednym poście, nie zawsze musisz tworzyć pokaz slajdów. Zamiast tego możesz utworzyć kolaż za pomocą aplikacji Layout na Instagramie dla systemu iOS lub Android. Aplikacja Layout umożliwia dodanie do jednego kolażu nawet dziewięciu różnych zdjęć. Dzięki temu masz jeszcze więcej różnych sposobów na przesyłanie zdjęć na Instagramie.
Gdy już wybierzesz zdjęcia, musisz wybrać konkretny układ. Aplikacja oferuje kilka różnych siatek do wyboru – w niektórych znajdują się małe ramki na zdjęcia, w innych duże ramki, a w jeszcze innych mieszanka obu tych elementów.
Możesz zmieniać układ zdjęć w obrębie tych ramek, a także używać narzędzi układu do odwracania lub odbijania zdjęć, a także dodawania obramowania. Po zakończeniu możesz opublikować swój kolaż w serwisie Instagram, tak jak zwykłe zdjęcie.
11. Publikuj filmy na żywo, aby zaangażować swoich odbiorców
Chcesz dodać więcej osobowości do swojego konta na Instagramie? Rozważ użycie funkcji Instagram Live do publikowania filmów w czasie rzeczywistym. Zamieść na żywo filmik, w którym robisz coś ciekawego, lub po prostu porozmawiaj ze swoimi obserwatorami.
Kiedy użytkownicy oglądają Twoje wideo Instagram Live, mogą dodawać komentarze, które natychmiast pojawiają się na transmisji. W ten sposób łatwo nawiążesz kontakt ze swoimi obserwatorami lub odpowiesz na wszelkie pytania. Twoje wideo nie zniknie po wyłączeniu kamery, a ponadto możesz zdecydować się na udostępnianie powtórek swoich filmów na żywo, aby widzowie mogli je później obejrzeć.
Nie zapominaj, że możesz również korzystać z funkcji Instagram Reels.
Przeczytaj również: od ilu lat jest kawa
12. Wciąż potrzebujesz inspiracji? Spróbuj wyzwania na Instagramie
Jeśli nadal czujesz, że masz trudności z kreatywnym korzystaniem z Instagrama, wróć do podstaw i przyjrzyj się zdjęciom i filmom, które zamieszczasz. Czy starannie edytujesz swoje zdjęcia? Czasami aplikacje do edycji zdjęć na Instagramie innych firm radzą sobie lepiej niż natywne filtry i polecenia Instagrama.
Następnie, czy Twoje zdjęcia są ciekawe i angażujące? Jeśli masz problemy z treścią, spróbuj zmierzyć się z wyzwaniem na Instagramie. W sieci dostępnych jest wiele wyzwań o różnych celach i czasie trwania, w zależności od Twoich zainteresowań.
Niektórzy ludzie podążają za #365Project i publikują zdjęcia każdego dnia w roku. Inni biorą udział w mniejszych wyzwaniach (związanych z jogą, jedzeniem, przebywaniem na świeżym powietrzu lub czymkolwiek, co możesz sobie wyobrazić) prowadzonych przez liderów społeczności z innych mediów społecznościowych.
Możesz zaangażować się w wyzwania, obserwując hashtagi, których używają ludzie, których podziwiasz, szukając ich w sieci lub rozpoczynając własne! Wyzwania mogą być świetnym sposobem na rozbudzenie kreatywności w chwili zastoju i nawiązanie interakcji z innymi użytkownikami Instagrama.