Co to jest lokalne pozycjonowanie?
Lokalne SEO to optymalizacja lokalnych wyszukiwarek, która pozwala na znalezienie Twojej witryny i jej zawartości na szczycie każdego wyszukiwania internetowego i zapewnia najlepsze wyniki wizualne dla konsumentów. Dzięki temu Twoja firma lub produkt będą najlepiej widoczne w wyszukiwaniach Google.
Lokalne SEO to najlepszy sposób, aby znaleźć się na szczycie strony wyników wyszukiwarki i być widocznym jako pierwszy dla konsumenta szukającego danego produktu lub usługi. Twoja firma odniesie korzyści z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek lokalnych, przyciągając odpowiednią grupę docelową do swoich produktów i usług oraz zwiększając swoją trafność w wyszukiwaniach lokalnych.
W niniejszym artykule przedstawiono, w jaki sposób optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lokalnych przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej dzięki wykorzystaniu słów kluczowych, cytatów, backlinków, ocen i recenzji. Pokaże on również, jak przyciągnąć właściwych konsumentów, którzy chcą skorzystać z usług Twojej firmy.
Zobacz też: jak zrobić świeczkę w minecraft
Jak działa lokalne SEO?
Lokalna optymalizacja wyszukiwarek (Local Search Engine Optimization, lub Local SEO) to sposób, w jaki Google i inne wyszukiwarki dostarczają konsumentom najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. Usługi SEO pomagają firmom promować swoje produkty i usługi wśród lokalnych klientów dokładnie w momencie, gdy szukają ich w Internecie. Firmy odnoszą korzyści z Lokalnego pozycjonowania, ponieważ ich strona internetowa znajduje się na szczycie wyszukiwań. Używając określonych słów kluczowych, Twoja firma może zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i być bardziej widoczna dla konsumentów.
Na przykład, jeśli jesteś dentystą i specjalizujesz się w bezbolesnej i komfortowej stomatologii, w opisie swojej działalności powinieneś używać takich słów kluczowych, jak „bezbolesny” i „komfortowy”. Dzięki temu Twoja witryna znajdzie się na szczycie większości wyszukiwań w Google.
Firmy posiadające fizyczny adres lub witrynę sklepu mogą odnieść duże korzyści z lokalnego SEO. Użycie słów kluczowych związanych z lokalizacją Twojej firmy pomoże konsumentom znaleźć Cię w pobliżu miejsca zamieszkania, zwłaszcza jeśli zoptymalizują słowa „blisko mnie”.
Zobacz też: Profilowe na messengera
Trójpak Google
Chcesz, aby Twoja firma pojawiła się w pożądanym Trójpaku Google. Trójpak Google to trzy pierwsze firmy, które pojawiają się na górze pierwszej strony wyszukiwania w Google. Próbując znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, zadaj sobie następujące pytania Jak blisko Twojej firmy znajduje się osoba wyszukująca? Na ile Twoje produkty i usługi są adekwatne do zapytania? Co inni konsumenci mówią o Twoich produktach i usługach?
Craigslist jest świetnym źródłem, gdy szukasz pomysłów na lokalne słowa kluczowe. Skorzystaj z ich sekcji usług, przejdź do lokalizacji, w której się znajdujesz, a następnie wpisz słowo kluczowe. Optymalizacja lokalnych wyszukiwarek jest kluczowa, aby Twoja firma została zauważona przez klientów jako pierwsza w sieci.
Poszukaj lokalnych usług SEO
Google i inne wyszukiwarki stale się zmieniają i ewoluują. Z tego powodu może to zająć trochę czasu, zanim wszystko będzie w porządku dla wyszukiwań. Zawężenie zakresu działań do SEO lokalnego, a nie szerszego, pomoże Twojej firmie osiągnąć cel, jakim jest wysoka widoczność w wyszukiwaniach. Doprowadzi to również do bardziej bezpośredniego kontaktu z konsumentami i zwiększenia ruchu pieszego w Twojej firmie. W następnych sekcjach wymieniono kilka usług oferowanych w ramach lokalnego Pozycjonowania.
Zobacz też: Jak odzyskać usunięte kontakty z karty SIM?
Lokalizacja strony internetowej
Lokalizacja to w zasadzie tylko wymyślne słowo oznaczające włączenie nazwy miasta lub ogólnego obszaru organicznie w obrębie i na całej stronie internetowej. Klienci będą mogli szybciej znaleźć Twoją firmę, jeśli te słowa pojawią się w niej w sposób naturalny. Większa aktywność prowadzi do większego ruchu w Google, zwłaszcza dzięki zaangażowaniu w wydarzenia lokalnej społeczności. Na firmowej stronie internetowej można również umieszczać blogi i artykuły, aby odbiorcy mogli znaleźć więcej informacji. Lokalizacja witryny zawęża zakres wyszukiwania i zwiększa liczbę odwiedzin witryny dzięki lokalnemu SEO.
Budowanie cytowań
Używanie silnych słów kluczowych, aby przyciągnąć ludzi na Twoją stronę internetową, to jedno. Ale budowanie cytowań zwiększa wiarygodność Twojej firmy w społeczności. Zdefiniuj swoją obecność na stronach internetowych i w katalogach biznesowych. Dzięki temu Twoja firma zyska jeszcze większą legitymizację niż tylko posiadanie strony internetowej w jednej wyszukiwarce, a ponadto poprawi to Twoje wyniki wyszukiwania.
Zobacz też: Jak zrobić domowy dyfuzor zapachowy? Sposób na naturalny odświeżacz powietrza
Umieszczenie wpisu w Google Moja Firma
Wprowadzając Lokalne SEO do swojej firmy należy pamiętać, że Google będzie miejscem, w którym większość klientów będzie szukać usług SEO. Jednak tylko 44% firm w Google zarejestrowało swoją stronę. Zgłaszanie swojej strony Google Moja Firma będzie miało kluczowe znaczenie dla utrzymania witryny na szczycie strony wyszukiwania Google. Musi być ona zawsze dokładna i aktualna. Na frazy lokalne takie jak Pozycjonowanie Gorlice lub Pozycjonowanie Krosno najczęściej pierwszym wynikiem są mapki, dlatego umieszczenie przedsiębiorstwa w Google Moja Firma jest kluczowe.
Zarządzanie recenzjami i ocenami
Kolejnym czynnikiem decydującym o sukcesie w wyszukiwaniach z wykorzystaniem pozycjonowania lokalnego jest sposób prezentowania jakości usług. Będzie to możliwe dzięki szczerym opiniom klientów. Kiedy na stronie pojawiają się recenzje, jest to sygnał dla wyszukiwarek, że Twoja strona i usługi są przydatne i godne zaufania. Recenzje w zasadzie jeszcze bardziej wspierają Twoją firmę wśród tych, którzy szukają usług najwyższej jakości.
Zobacz też: Jak usunąć konto na Badoo -poradnik
Uzyskiwanie wysokiej jakości, istotnych backlinków
Backlinki uzyskane w sposób naturalny z uznanych stron internetowych pomogą również wyszukiwarkom rozpoznać daną witrynę jako zaufane źródło informacji, co przyczyni się do zwiększenia jej znaczenia w algorytmie wyszukiwania lokalnego. Ponadto wyszukiwanie lokalne i katalogi biznesowe prowadzą do bardziej bezpośredniego kontaktu i ruchu pieszego niż wizyty na stronie internetowej.
Inne miejsca, w których można znaleźć niektóre z tych backlinków, to gazety lokalne, stowarzyszenia biznesowe i blogerzy, oczywiście cytaty, a w szerszym kontekście poprawa widoczności wyszukiwania.
Skuteczne rozwiązania lokalnego SEO
Lokalni klienci zwracają się do Internetu w celu znalezienia lokalnych firm. Nikt nie przeszukuje drukowanych ulotek, aby dowiedzieć się, kto może naprawić jego dach – era druku umiera, jeśli nie jest już sześć stóp pod ziemią. Nie narzekamy na trwałość tego stanu rzeczy, ale musimy iść z duchem czasu.
Bycie na szczycie lokalnych wyszukiwań to naprawdę jedyny sposób na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Jest to najbardziej znaczący sposób, w jaki nowi klienci zobaczą Twoją witrynę na górze stron wyników wyszukiwarek. Robienie wszystkiego, aby zastosować Lokalne SEO w swoim biznesie pokaże prawdziwe przyspieszenie wzrostu. Niewielkie jest również marnotrawstwo ekspozycji i bardzo szybki zwrot z inwestycji. To, co firmy wykorzystują, będzie warte ilości nowego biznesu stworzonego dzięki Lokalnemu SEO.